طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

روش های خانگی برای رفع آفتاب سوختگی

<a href="https://ar.drazarnoush.com">تجمیل الانف</a> 

همه اشخاصی که در تابستان از خانه خارج می‌روند و در معرض بی واسطه فروغ و روشنایی شدید آفتاب قرار می‌گیرند مبتلا آفتاب سوختگی میگردند و معمولا یک چیز دوری ناپذیر است معمولی ترین شیوه برای معالجه آفتاب سوختگی اجتناب از آن است از ضد آفتاب دلخواه نظیر ( کرم های ضد آفتاب برای نوزادان , کرم ضد آفتاب برای طفل ها , ضد افتاب برای پوست دشوار و غیره ) برای پوست خودتان استفاده فرمایید . 


دقت داشته باشید که بعضی از اشخاص نظیر افرادی که دچار به لوپوس می‌باشند بیشتر در معرض ابتلا به آفتاب سوختگی می‌باشند . اکثر وقت ها موردها آفتاب سوختگی را می توان در منزل با پیشنهاد های زیر معالجه کرد . 


آب سرد 

آفتاب سوختگی , در اصل , التهاب پوست است یک کدام از معمولی ترین شیوه ها برای معالجه التهاب , خنک کردن حوزه‌ مجروح است یک رویکرد اثر گذار این است که فوراً در آب یک اقیانوس یا این که دریاچه فرو روید چون آفتاب سوختگی از بدتر شدن نگهداری می نماید اعتنا داشته باشید آب استخر به دلیل آب کلر احتمال دارد پوست شمارا تحریک نماید 


بعداز آفتاب سوختگی استفاده از یک حوله سرد و مرطوب بر روی پوست عالی است این عمل را برای 10 یا این که 15 دقیقه چند دفعه هر روز انجام دهید این یاری خواهد کرد که یه خرده از حرارت از پوست شما بیرون شود شما همینطور می‌توانید مکرر از دوش گرفت یا این که خزینه سرد برای امداد به التیام درد استفاده نمایید بعداز دوش دریافت کردن به آرامی خویش را کم آب فرمائید و آن گاه از مرطوب کننده در پوست استفاده کند این به کاهش بی آبی امداد خواهد کرد . 


جوش شیرین و بلغور جو دوسر 

یکسری قاشق غذاخوری از جوش شیرین را در یک وان خزینه مملو از آب سرد ریخته و برای زمان 10 دقیقه باطن آن تر بخورید زخم ناشی از نور و روشنایی خورشید را به دست‌کم می‌رساند افزودن یک فنجان بلغور جو دوسر به وان خزینه هم رطوبت ارگانیک پوست را مراقبت و به آهسته کردن تحریک امداد می نماید . 


آلوئه ورا گیاهی 

در صورتی‌که شما یک گیاه آلوئه ورا را در منزل خویش ندارید شما می بایست تنظیم نمایید . ژل درون این گیاه شاداب کننده و قرون برای تمام گونه های بیماری , از شکم اندوهگین تا عفونت همگی مستعمل شده‌است . 


شکستن یک تکه از گیاه آلوئه ورا و یا این که استفاده از ژل به صورت بی واسطه منجر التیام فوری پوست از آفتاب سوختگی جزئی می گردد . 


چای بابونه 

چای بابونه التیام دهنده روح است ولی همینطور می‌تواند پوست آفتاب سوخته خویش را التیام دهد چای را به صورت معمول دم کنید و اذن دهید سرد شود بعداز سرد شدن یک لیف خزینه برداشته و در چای زده و به حیطه آفتاب سوختگی بمالید . 


سرکه 

ایده ها در خصوص استفاده از سرکه برای التیام آفتاب سوختگی گوناگون است . بعضی میگویند افزودن نصف فنجان سرکه را در آب خزینه سرد میتواند به معالجه آفتاب سوختگی یاری دهد در حالی که سایر افراد می‌گویند که اسیدیته بالا در سرکه سبب می گردد همگی چیز بدتر شود . خوبتر است در آفتاب سوختگی سبک خیس استعمال شود و برای آفتاب سوختگی بزرگتر استفاده نشود . 


خرقه شل بپوشید 

جامه های تنگ نپوشید پوست وسیع ترین عضو تن است و پس از افتاب سوختگی الیاف ارگانیک نظیر پنبه و یا این که بامبو , شایسته ترین پوشش ها می باشند . 


اندازه متعددی آب بنوشید 

پوست شما با زخم اشعه های خورشید نزاع می نماید و به آب نیاز داراست رطوبت است که در زمان زمان قرار به دست آوردن درمقابل فروغ خورشید از دست می‌رود . لذا روزمره هشت جام آب مصرف فرمایید . 


مرطوب کننده را فراموش نکنید 

بعد از آغاز معالجه , پوست شما هنوز نیز نیاز به بعضا از نگهداری ها دارااست یکی مهم‌ترین حفظ هایی که شما برای جلوگیری از لایه برداری پوست یا این که به دستکم رساندن آن می‌توانید انجام دهید استفاده منظم از مرطوب کننده ها است . 


داروهای فارغ از ورژن از بین موفق درد 

این دارو ها به التیام درد و کاهش التهاب ناشی از آفتاب سوختگی امداد می نماید . 

پاراستامول را می توان برای معالجه تب و در دست گرفتن درد استفاده کرد . 

ایبوپروفن یک دسته داروی ضد التهابی غیر استروئیدی ( NSAID ) است که میتواند به التیام درد , کاهش التهاب و کاهش جایگاه حرارت بالا یاری کند . 


آسپرین را به کودکانی زیر 16سال ندهید . 

کرم موضعی هیدروکورتیزون 1 % احتمالا به التیام درد آفتاب سوختگی , خارش و تورم یاری دهد . 

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است و میتواند به کاهش التهاب ناشی از آفتاب سوختگی یاری دهد از روغن ویتامین E بر روی پوست استفاده نمایید و یا این که یک دوز منظم از تکمیل کننده این ویتامین را مصرف فرمایید . 

خیار دارنده آنتی اکسیدان ارگانیک و خاصیت ضد درد است 


دقت : شایسته ترین رویه راه‌حل , پیشگیری است مدام کرم ضد آفتاب استفاده فرمائید جامه های نگهدارنده بپوشید و از قرار به چنگ آوردن در معرض بدون واسطه نور و روشنایی خورشید اجتناب فرمائید .<iframe src="https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d3215.807387193495!2d59.57782241480433!3d36.29272318005622!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x3f6c916e8c2f5d65%3A0x4b36b2ccd776a6c9!2z2KzYsdin2K0g2b7ZhNin2LPYqtuM2qkg2K_aqdiq2LEg2KfZhNmH2KfZhSDYotiw2LHZhtmI2LQ!5e0!3m2!1sen!2sfr!4v1504509134023" width="600" height="450" frameborder="0" style="border:0" allowfullscreen></iframe>

  • ۹۶/۰۷/۱۳
  • نسرین معین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی