طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

کوتاهی وزارت روش و فعالیت در پلاسکو / دست دولت در حوزه مسکن خالی است

<a href="https://www.akhbarmohandesi.ir/category/test-engineering-council/test-engineering-council-news/">آزمون نظام مهندسی</a> 

, «محمدرضا رضایی کوچی» نماینده مردمان جهرم و مدیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بازه کوتاه ریاستش بر این کمیسیون رویدادها تلخ برخورد دو قطار در دامغان , رخداد پلاسکو و سیل سیستان و بلوچستان را تجربه کرد . کوتاهی وزارت شیوه و فعالیت در پلاسکو 



کوتاهی وزارت راه و روش و فعالیت در پلاسکو 

کوتاهی وزارت روش و فعالیت در پلاسکو 


کوتاهی وزارت شیوه و عمل در پلاسکو 

برای پیگیری راجع به این اتفاقات تلخ که از جانب مجلس کمیسیون عمران متولی بررسی هرکدام از آنان و تنظیم گزارش شده‌است به سراغ رضایی کوچی رفتیم و با این نماینده مجلس که سوابق حضور در مجالس هشتم و نهم را نیز دارااست به گفتمان نشستیم . 


او با اشاره به واقعه ریزش پلاسکو به تهیه و تنظیم گزارشی در اینباره در کمیسیون عمران اشاره نمود و اعلام‌کرد : این گزارش در صحن علنی تلاوت می‌شود دستگاه هایی که قصور داشته اند اعلام میشوند به لحاظ اینجانب تمامی دستگاه ها قصور داشته اند صاحب فروشگاه ها , افرادی که رمز قفلی داشته اند , شهرداری , وزارت فعالیت , وزارت منش و شهرسازی و نظام مهندسی ( تا حدودی ) قصور داشته اند . اتاق صنف‌ها حتما قصور داشته است . 


مدیر کمیسیون عمران مجلس معتقد بود : شهرداری در‌این این داستان برای پیشگیری از اتفاق ورود کرده یاد‌آوری نیز داده است ولی تا پایان عمل ادامه نداده است ولی بعضی دستگاه ها به هیچ عنوان ورود نکرده اند برای مثال وزارت فعالیت ابدا ورود نکرده است در حالی که می توانسته ورود نماید . وزارت منش منزلت محاسبه عالیه داشته می توانسته ورود نماید ولی ورود نکرده است فقط دستگاهی که ورود کرده شهرداری تهران بوده که به فیض نرسیده و ادامه نداده است . 


نماینده مردمان جهرم با اشاره به اتفاق تصادف دو قطار در سمنان نیز خاطرنشان کرد : گزارش کمیسیون عمران و اداره بازرسی از اشتباهات کمپانی راه‌آهن به وزارت روش پیشین از رخداد قطار , ارسال شده بود . بعضا مدیران سامانه ریلی غیر رسمی در پست‌ها حضور یافته‌ بودند این اشخاص سیاسی بودند و صلاحیت نداشتند . 


مدیریت کمیسیون عمران نیز چنین اظهار داشت : همت دولت در بخش مسکن فراوان ضعیف بود . دولت برنامه شفافی نداشت . دست رئیس‌جمهور در گفتگو آخرشان هم در مورد مسکن خالی بود و رویش مسکن در سرزمین ما منفی است . تامل نمیکنم این دولت تا پایان عمرش این پروژه‌ها را به پایان برساند . 


او تاکید کرد : واردات هواپیما زنگ خطری برای وزارت منش است . در‌صورتی‌که قرار است مبلغی از مرزو بوم بیرون شود , اولویت‌ها چیز دیگری است . حق تقدم راه‌ها و راه آهن بیشتر است . 


نوشته بی نقص این گفتگو به شرح زیر است : 


حدود دو هفته قبلی شاهد واقعه تلخ حریق سوزی و آنگاه فروریختن ساختمان پلاسکو در تهران بودیم , مجلس چه کمیسیون هایی را مسئول بررسی اتفاق پلاسکو کرده است؟ 


مجمع نمایندگان استان تهران , کمیسیون شوراها , کمیسیون بهداشت و معالجه , کمیسیون اجتماعی این مسئله را بررسی کرده اند و قرار است نهایتا گزارشات خویش را به کمیسیون عمران بدهند تا از روش کمیسیون عمران گزارش آخرین تهیه و تنظیم شود و روز چهارشنبه ( فردا ) در صحن علنی مجلس تلاوت شود . 


این گزارش در سوی کدام ماده دین طومار داخلی مجلس تدوین کردن شده است؟ 


این گزارش در سمت ماده ۴۹ آئین طومار داخلی مجلس تهیه و تنظیم شده‌است مبتنی بر این ماده از آئین طومار داخلی مجلس کمیسیون می‌تواند مقررات جدیدی را برای حل مشکلات دستگاه ها به ثبت مجلس رسانده و منابع مالی نو برای دستگاه ها و ارگانها سفارش دهد . 


‌کمیسیون عمران در گزارش خویش از رخداد پلاسکو مقصران این رخداد را اعلام خواهد کرد؟ 


اسامی دستگاه هایی که آسان انگاری داشته و به وظیفه های رسمی خویش کار نکرده اند در قالب گزارش اعلام خواهند شد کمیسیون عمران وظیفه نظارتی داراست و لذا می بایست دستگاه های تقصیر کار این واقعه شناسایی شوند . 


هیچ یک از دستگاه ها فعلا مسئولیت واقعه پلاسکو را نپذیرفته اند صرفا بنیاد مستمندان بیان کرد اینجانب به مقدار سهم خودم مسئولیت می پذیرم ولی هیچ دستگاه دیگری چه بسا یک صدم درصد قصور درین واقعه را نپذیرفته استحادثه پلاسکو تجربه تلخی است و بایستی به سمتی برویم که شاهد این حادثه ها نباشیم . جمعیت ۲۰ میلیونی در مرز و بوم در بافت های فرسوده معاش می نمایند و قابلیت و امکان تکرار اینگونه حادثه ها موجود است لذا در گزارش خویش شرایط بافت های فرسوده و شکننده تشریح میگردد و دستگاه های متولی بافت های فرسوده اعلام خواهند شد . 


ضابطه وظیفه دستگاه های گوناگون در جهت دهی بافت های فرسوده را معین نموده است البته دستگاه ها منکر مسئولیت خویش در سوق‌دهی بافت های فرسوده می‌شوند . دستگاه ها معتقدند قانون ها فعلی دراین باره مقررات محکمی نیست و ضمانت اجرایی برای آنان نیست و منابع مالی برایش تعریف نشده است و هماهنگی بین دستگاهی نیست . براین اساس مجلس بایستی وظیفه های دستگاه های اجرایی را مشخص و معلوم کرده و اختیارات و منابع کافی در اختیار آنها قرار دهد و مقابل از آن‌ها مسئولیت بخواهیم . 


آیا در جلسات کمیسیون عمران دستگاه های اجرایی از قصور خویش در ماجرای پلاسکو عذر و بهانه خواهی کرده و مسئولیت قسمتی از واقعه را پذیرفته اند؟ 


هیچ یک از دستگاه ها فعلا مسئولیت این رخداد را نپذیرفته اند صرفا بنیاد مستضعفین بیان کرد اینجانب به میزان سهم خودم مسئولیت می پذیرم ولی هیچ دستگاه دیگری چه بسا یک صدم درصد قصور در‌این اتفاق را نپذیرفته اند هیچ کس مسئولیت نپذیرفت و همگی در پی این میباشند که بارمسئولیت را به دوش دستگاه دیگری بیاندازند , این‌شیوه مدیریتی صحیحی برای سازمان مرزو بوم نیست . جمع ای جان خویش را در واقعه پلاسکو از دست دادند و میلیارد ها تومان ضرر و زیان به اموال مردمان وارداتی شده‌است , مسئولان ما بایستی شهامت داشته باشند که در شرایطی‌که خطایی کردند مسئولیت خطای خویش را بپذیرند و از مردمان معذرت خواهی نمایند . در شرایطی که نیز فکر‌میکنند برای این‌که وظایفشان را انجام دهند نقص رسمی موجود هست شایسته ترین زمان است که از مجلس یاری بخواهند ما به آنان یاری می‌کنیم . 


مقررات جان دار طبق استنباط عبد و بنده می توانست به دستگاه ها یاری دهد تا از این دسته رویدادها پیشگیری نمایند ولی وظیفه خویش را انجام ندادند بایستی دستکم مسئولیت اهمال خویش را بپذیرند و برای برطرف کردن نیازهایشان از مجلس امداد بگیرند خیر این‌که چه بسا بخواهند اختیاراتی که ضابطه به آنها داده است از آنان سلب شود , گزارش کمیسیون عمران با این انگیزه تهیه و تنظیم می‌شود که‌این مساله در آتی ابدا تکرار نشود . 


جواب های دستگاه های اجرایی به نقل از کمیسیون عمران گرفته شده است؟ در گزارش آخری نوشته شده است؟ 


طبق ضوابط و اختیاراتی که دستگاه ها دارا‌هستند حتما اعلام می‌کنیم که به عنوان مثال فلان دستگاه طبق این ضابطه دارنده فلان اختیار بوده و فعالیت نکرده است ارگانیک است که دستگاهها برای این اشتباهات جواب خواهند داشت بنابر این جواب دستگاه ها هم در گزارش کمیسیون عمران اعلام خواهد شد نیز سئوال میپرسیم نیز استنباط خویش را اعلام میکنیم و نیز جواب دستگاه را در گزارش اعلام خوا‌هیم کرد . در حالتی که صحن مجلس پذیرش کرد که جواب های دستگاه قانع کننده بوده و قانون ها جانور ضمانت اجرایی نداشته است حتما قانون ها نو ثبت می‌کنیم . 


شهر دار تهران , مدیریت رئیس چالش استان تهران است البته بخش اعظمی از دستگاه ها در رویارویی با چالش سرگرم می باشند نظیر سازمان برق , سازمان گاز , نیروی انتظامی , اما هیچ کدام زیر مدیر شهر دار تهران قرار ندارند!این گزارش در صحن علنی تلاوت می گردد دستگاه هایی که قصور داشته اند اعلام می گردند به لحاظ اینجانب تمامی دستگاه ها قصور داشته اند صاحب و مالک فروشگاه ها , اشخاصی که راز قفلی داشته اند , شهرداری , وزارت فعالیت , وزارت خط مش و شهرسازی و نظام مهندسی ( تا حدودی ) قصور داشته اند . اتاق صنف ها حتما قصور داشته است . 

این دستگاه ها با قانون ها مو جود می توانستد برای پیشگیری از این اتفاق ورود نمایند ولی شاهد ورود بدون شوخی از طرف دستگاه ها نبودیم . یک وقتی دستگاهی ورود می نماید عزم اش بر این است که خلل را حل نماید البته به بازدارنده رسمی برخورد می نماید . شهرداری درین این داستان برای پیشگیری از اتفاق ورود کرده یاد‌آوری نیز داده است البته تا پایان فعالیت ادامه نداده است البته بعضی دستگاه ها به هیچ وجه ورود نکرده اند برای مثال وزارت فعالیت به هیچ وجه ورود نکرده است در حالی که می توانسته ورود نماید . وزارت رویه مقام آنالیز عالیه داشته می توانسته ورود نماید البته ورود نکرده است فقط دستگاهی که ورود کرده شهرداری تهران بوده که به سود نرسیده و ادامه نداده است . بایستی با مجلس مکاتبه می کردند که ضابطه نقص دارااست و نمی توانیم ادامه دهیم , وظیفه مجلس ریل گذاری وتسهیل کارها است دستگاه های اجرای زمانی نمی توانند با مقررات جانور عمل نمایند می بایست با مجلس مکاتبه نمایند . تا مانع ها رسمی از پیش پایشان برداشته شود .<iframe src="https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d3126.6807791454203!2d47.67706561553423!3d38.402629383560175!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x401842da23955c23%3A0x3944b889f2b45f1c!2z2b7Yp9uM2q_Yp9mHINiu2KjYsduMINiq2K3ZhNuM2YTbjCDZhti42KfZhSDZhdmH2YbYr9iz24w!5e0!3m2!1sen!2sir!4v1503767332908" width="600" height="450" frameborder="0" style="border:0" allowfullscreen></iframe>

  • ۹۶/۰۶/۲۷
  • نسرین معین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی