طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

پوست تندرست وشاداب

پوست تندرست وشاداب 

گاهی زمان ها یکی ارگانیسم های اساسی تن مان را فراموش می‌کنیم آن عضو با اهمیت   <a href="https://ar.drazarnoush.com">تجمیل الانف</a>


 مان است که سیستم دفاعی دارای اهمیت جسم مارا تشکیل میدهد در حالتی‌که پوستی شاداب داشته باشیم خودمان از شادابی آن لذت میبریم و چنانچه پوستی مریض داشته باشیم تمام نگرانی ها به سراغ مان می‌آید که ای وای پوست اینجانب در گیر بیماری شده و چه بسا شاید از حیث روحی به نیز بریزیم . 


با مقداری نگهداری های بی آلایش و کاربردی و رعایت بعضا از اصول راجع به پوست به راحتی از دست این ذهن ها مزاحم راحت می شویم و در فیض پوست خوشگل به ما وقار می‌بخشد . اولی نکته و مهمترین نکته پاکیزه نگاه داشتن محیط پوست است . بعضا ها فکر‌میکنند که با زدن فلان کرم بدور دیده یا این که ضدچروک پوست شان به هیچ چیز دیگری احتیاج ندارد که در واقع مهم‌ترین قضیه فراموش شده‌است و آن پاک کردن پوست است . 


هر چه پوست خوبتر منزه شود درصد جذب کرم های پوستی بالا میرود و قبلی از گزینش یک شوینده دلخواه برای پوست بایستی جنس پوست مان را بشناسیم که آیا پوست چربی داریم , کم آب است , مختلط است یا این که پوست تشنه و «دهیدراته ای» دارم و گهگاه پوست مان چرب است ولی پوست تشنه و دهیدراته با پوست کم آب به طور کامل مختلف است . در سود از هر شوینده ای برای پاک کردن پوست نمی‌توان استفاده کرد . 


پوست یک عضو زنده است , پاکیزگی میخواهد , تنفس دلخواه می‌خواهد و خوراک نیز میخواهد هرچند پوست مبحث مضاعف گسترده ای را می طلبد و ممکن است نیز این اصول اول را همگی می‌دانیم ولی فراموش کرده ایم . احتمال دارد سن و سال شناسنامه ای ما با سن و سال پوست مان مختلف باشد و آن نیز گشوده بستگی به حفظ از پوست دارااست . 


ولی این جمله شرط داراست و آن حفظ بجاست . احتمال دارد برای شما سوال پیش بیاید که مدل پوست تان را چطور میتوانید تشخیص بدهید ( گونه های پوست : چرب , کم آب , نرمال , مختلط , دهیدراته , دارای اهمیت ) عمل معمولی ای را انجام دهید : صبح پوست صورت تان را با شوینده ای که مدام از آن استفاده میکنید بشویید و سه الی چهار ساعت حوصله نمائید بعداز گذشت این زمان روی ناحیه بینی و اطراف لب ها را بررسی نمائید . در شرایطی‌که در حوالی لب هایتان حس کشیدگی میکنید پوست تان از بی آبی مشقت می‌برد و در شرایطی که روی حیطه T . zon ( حوزه‌ مثلثی پیشانی , بینی و زنخدان را میگویند ) شم چربی بیشتراز حد کردید یعنی پوست شما پوست چربی است . 


در صورتی بین این دو وضعیت باشد پوست شما نرمال است و جای نگرانی نیست . درصورتی که همراه با بی آبی پوست حس کردید که جوش های زیرپوستی دارید و شم بی آبی روی مرحله پوست تان می‌کنید در واقع پوست چرب شما رطوبتش را از دست داده است . پوست شما دهیدراته شده‌است و تشنه رطوبت است یعنی سیستم دفاعی پوست تان ضعیف شده و به راحتی آب از دست می‌دهد . 


بعداز تشخیص جنس پوست تان به راحتی می‌توانید شوینده مطلوب یا این که تمیز کننده قابل قبولی را برای پوست تان در لحاظ بگیرید که مهمترین و وسیع ترین بخش حفظ از پوست به شمار می‌آید . در حالتی‌که پوست شما پوست بی آبی است خوبتر این است که از صابون های موقعیت پن استفاده فرمائید در واقع این صابون ها صابون نیستند و بافت چربی صابونی را ندارند به دلیل آنکه بافت صابونی چرب است و سبب تحریک و کشیدگی بیشتر پوست میشود . در شرایطی که پوست چربی دارید خوب تر است از ژل هایی استفاده نمایید که دربردارنده میزان یه خرده AHA است این ژل ها در عین این که پوست شمارا منزه می نماید لایه برداری ملایمی نیز روی پوست شما انجام می‌دهد که در واقع جوش های زیرپوستی شمارا از بین میبرد . 


در شرایطی که پوست شما پوست دهیدراته و تشنه ای است خوب تر این است از تونرهای تمیز کننده ای که دربردارنده مرطوب کننده است استفاده نمایید تا بی آبی بیش تر از حد پوست تان برطرف شود . پس از این که خاطر تان راحت شد که پوست تان تماما منزه شده‌است اکنون زمان دلخواه برای تعیین کرم هایی مثل ( ضدآفتاب , مرطوب کننده , لایه بردار , ضدچروک , بدور دیده ) مطلوب با موقعیت پوست تان و سن پوست تان مبادرت فرمایید . 


او‌لین قدم و همگانی ترین کرمی که هر پوستی به آن احتیاج داراست کرم ضدآفتاب دلخواه پوست است که فعالیت جلوگیری از تخریب پوست و ظهور چین و چروک ها با سیستم فیلترکننده در قبال اشعه UVA - UVB را به عهده دارااست که استفاده از ضدآفتاب یکی‌از فاکتورهایی به شمار میرود که از لک شدن پوست و پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید . گام بعدی استفاده از مرطوب کننده ها است که آن نیز گشوده بایستی متناسب با دسته پوست تان گزینش شود . 


با بالا رفتن سن حس می‌کنید که ساختار پوست تان عوض شده و به ندرت موقعیت ارتجاعی خویش را از دست داده و در اصطلاح پوست شل شده , دلیلش این است که با ارتقاء سن کانال کلاژن ساختار خویش را از دست میدهد و از قوام پوست کاسته می گردد و اینجاست که پای کرم های ضدچروک به معاش ما گشوده میگردد . در واقع استفاده از کرم های ضد چروک سه همت را همراه خویش داراست : 

۱ ) ارتقا فیبروبلاست های تولیدکننده کلاژن 

۲ ) تحریک و ایجاد کلاژن 

۳ ) مرمت کانال کلاژن 


صرفا فقط برای تذکر برای تعیین و استفاده غیر از مصرف کرم های موضعی برای معالجه چروک و جلوگیری از پیری پوست معالجه های خوراکی نیز میباشد که اعم از تغذیه مطلوب مثل تناول کردن گوجه خارجی , فلفل سبز , مرکبات که معدن ویتامین C می باشند از پیری زودرس پوست مان جلوگیری می نماید . ما با استفاده آن‌ها می‌توانیم از پوستی برنا و شاداب لذت ببریم . 


مسائل لک ها و جوش های پوستی نیز که آزاردهنده ترین خلل ها پوست به شمار میرود که هر یک خویش مشاجره های تخصصی ویژه ای را می طلبد . به لهجه معمولی در‌صورتی‌که علل به‌وجود وارد شدن لک ها استفاده نکردن از ضدآفتاب است ضمن این‌که در بارداری , روش های تغذیه غیرمناسب , استرس و آلودگی کلیه اینها می‌تواند دست به دست نیز بدهد تا لک هایی روی پوست ظواهر شود . 


البته جای نگرانی نیست , با نگهداری درست و معالجه لایق ای میتوانید ظواهر پوست تان را نگهداری نمایید . استفاده از ترکیبات AHA و PHA که هر دوی آن‌ها ( اسیدهای میوه ) میباشند ( ولی زیر لحاظ دکتر کارشناس پوست و گیسو ) یا این که استفاده از کمپلکس هایی که در اختیار گرفتن کننده ملانین پوست میباشند , سفارش نیکی است . می بایست خاطرنشان کنم استفاده از کرم های دربردارنده AHA را حتما می بایست در حین شب استفاده کرد به دلیل این‌که تراز پوست تماما حیاتی می گردد و درطول روز حتما با ضدآفتاب همراه شود در حالتی که درطول روز ضدآفتاب استفاده نشود به دلیل این که پوست به طور کامل دارای اهمیت و نازک می‌شود احتمالا چه بسا لک های شما برجسته خیس نیز بشود زیرا لایه شاخی پوست از بین میرود و لایه سلول ساز نو روی پوست قرار میگیرد و حفظ دوچندان دقیقی را می طلبد . 


نکته پایان راجع به پوست های چرب و جوشی است و هر فرآورده ای از جمله کرم های ضدآفتاب , مرطوب کننده چه بسا مواد آرایشی مثل کرم پودرها هم بایستی حتما Oil - Free استعمال شود . به دلیل این که چربی جان دار در کرم های دیگر به منزله سم برای پوست های چرب به شمار میرود و جوش های زیرپوستی متعددی را به همراه دارااست .

<iframe src="https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d3215.807387193495!2d59.57782241480433!3d36.29272318005622!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x3f6c916e8c2f5d65%3A0x4b36b2ccd776a6c9!2z2KzYsdin2K0g2b7ZhNin2LPYqtuM2qkg2K_aqdiq2LEg2KfZhNmH2KfZhSDYotiw2LHZhtmI2LQ!5e0!3m2!1sen!2sfr!4v1504509134023" width="600" height="450" frameborder="0" style="border:0" allowfullscreen></iframe>


  • ۹۶/۰۶/۲۳
  • نسرین معین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی