طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


امروزه اکثر وقت ها صفحه ها اینترنت <a href="https://www.on5.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF/">طراحی سایت در مشهد</a>

به طور Gird بندی شده , پباده سازی می‌شوند . مراد از Gird پباده سازی به طور لایه ای که هر لایه دارنده حد و مرز معین است که در کنار لایه های دیگر قرار میگیرند . وبسایت هایی با پباده سازی پیچیده و هیاهو دیگر از بین رفته اند و یا این که دستکم در درحال حاضر از بین رفتن میباشند .

لایه ها دارنده حد و مرز معین می باشند و هریک از دیگری جدا می باشند و به طور تماما امروزی پباده سازی می گردند اگر‌چه شاید که‌این لایه ها با دیده قابل روءیت نباشند .

ولی تارنما هایی هم وجود دارا‌هستند که پباده سازی به طور Grid - Base را شالوده وب سایت خویش قرار داده اند و هر بخش از این وب سایت ها از یک صورت هندسی معمولا مستطیل صورت ساخته شده شده‌است . در حالی که بی آلایش به حیث میرسند ولی با این وجود خیلی شیک می باشند .


پباده سازی و پیاده سازی وب سایت به صورت کلی به دو نوع پباده سازی صفحه ها اینترنت و نصیب بسط یا این که develop وب سایت تقسیم می شود . در‌این مقاله قصد داریم تنها به پباده سازی صفحه های یا این که UI وبسایت به طور ماهر بپردازد .


برای پباده سازی صفحه های شناخت با HTML , CSS و Jquery واجب میباشد . برای پباده سازی , اپلیکیشن های دیگری هم نظیر Adobe Photoshop , Adobe Illustrator , Color Schemer , Adobe Dreamweaver و Ietester و اشکال مرورگر های اینترنت مثل Mozila Firefox , Chrome , ]Internet Explorer , Opera , Safari ما یحتاج میباشند . برای ساخت لوگو از Adobe Illustrator و از Photoshop برای تهیه و تنظیم عکس ها و گرادینت ها و از Color Schemer برای ایجاد رنگ استفاده می‌شود . از Dreamweaver برای کد نویسی و از Ietester برای مشاهده وب سایت بر روی ورژن های گوناگون وب اکسپلورر و رفع اشتباهات آن ها استفاده می­نمایند . در پی روند پباده سازی تارنما را مرور میکنیم تا با معنی و کاربرد گریدها در پباده سازی وب سایت بیشتر آشنا شویم .



پباده سازی بر روی Photoshop :


پباده سازی صفحه های ابتدا با Photoshop شروع می شود . همانطور که یک معمار برای ساختمان خویش ابتدا طرح و نقشه آن را به طور کلی کشیده و بعد از آن آن را با جزئیات بی نقص ترسیم می نماید در پباده سازی وب سایت هم به اینگونه است . برای آنکه بدانیم چه می‌خواهیم صحیح کنیم در بالا ما Wired frame وب سایت را بر روی Photoshop ترسیم می‌کنیم که به آن طرح سیم کشی شده تارنما هم می‌گویند . Wired frame مثال قالبی از وب سایت است که صرفا در آن المان های حساس را مشخص و معلوم می نمایند . در Wired frame تارنما تنها و تنها المان های دارای اهمیت آن با رنگ های متعدد کشیده و از نیز متمایز می شوند تا به‌این صورت طرح کلی آن را بدانیم .

Image Grid :


یکی مفاهیمی که در سالهای اخیر در پباده سازی وبسایت متداول شده‌است , استفاده از Grid یا این که کانال بندی در پباده سازی است . Grid به شما امداد می نماید تا تارنما شما هارمونی خویش را مراقبت کرده و اجزا به صورت مطلوب تری در کنار نیز قرار بگیرند . فعلا می توان اظهار‌کرد که اکثر وقت ها وبسایت هایی که پباده سازی دوباره می گردند از گرید استفاده می نمایند . درین در میان , سیستم Grid تارنما www . 960 . gs از تمامی دوست داستنی خیس است . ولی در پباده سازی این وبسایت از کدهای مندرج در قاب ورک این گرید استفاده نشده و صرفا Template گرید این قاب ورک در فوتوشاپ مورد استفاده قرار گرفته شده‌است .


اکنون بیشتر پباده سازی ها با پهنا ۹۴۰ تا ۱۰۰۰ پیکسل انجام می گردند چون درین سایز , طرح سوای ایراد در مرورگر نمایش داده می‌شود و در زیر طرح نوار اسکرول افقی ظواهر نخواهد شد . همینطور کمترین سایز ورقه یوزرها , ۱۰۲۴ در ۷۶۸ می­باشد و سایز برگه ۸۰۰ در ۶۰۰ نسبتاً منسوخ شده‌است .


بر پایه ی آمار وب سایت Statcounter در جمهوری اسلامی ایران صرفا ۲ درصد از کل یوزرها وب از سایز ورقه ۸۰۰ در ۶۰۰ استفاده کرده اند , در حالی که خط سبزی که در ابتدا قرار گرفته است ومقدار بیشتراز ۴۰ درصد را در جدول نشان میدهد , مرتبط با سایز ورقه ۱۰۲۴ در ۷۶۸ می­باشد . بعداز کشیدن طرح سیم کشی شده و با معین شدن طرح کلی وب سایت , Image Grid وب سایت را بر روی Photoshop میکشیم . Image grid طرح بی نقص وب سایت با جزئیات آن است و بر مبنای گرید است . گرید ها به طور ستون هایی می‌باشند که پهنا آن ها معین است . میزان هر ستون در گرید ۱۲ , ۶۰ پیکسل است و مسافت هر ستون با ستون کناری ۲۰ پیکسل می‌باشد که بدین وسیله ما مقدار المان های کلیدی تارنما خویش را مشخص و معلوم می کنیم .


گرید ها همینطور به دو دسته Fluid و Fix تقسیم بندی می گردند . گرید Fix به عبارتی گریدی است که در صدر شرح داده شد و گرید Fluid گریدی است که در آن پهنا ها به طور درصد به عمل می روند . در جاهایی که پهنا ما کاملا معلوم نیست یا این که وب سایت هایی که دارنده ورژن گوشی میباشند کاربرد داراست .


به صورت کلی وب سایت ها از لحاظ ستون به یک ستونه دو ستونه سه ستونه و چهار ستونه تقسیم میگردند و بیشتر از چهار ستون در پباده سازی وبسایت مجاز نیست . تارنما های با طرح کلاسیک به صورت دو ستونه و بیشتر وب سایت های شبکه­ های اجتماعی به طور سه ستونه پباده سازی میشوند . وب سایت های روز جاری از حیث گرید به ۱۲ گرید و ۱۶ گرید تقسیم می‌شوند که ۱۲ گرید برای وب سایت های با سروصدا کمتر و ۱۶ گرید برای تارنما های با سر و صدا بیشتر هستند .


در وب سایت هایی که به طور گرید پباده سازی گردیده اند , سه نکته با اهمیت موجود هست :


۱ - استفاده از تصاویر به خواسته ارائه بی واسطه انگیزه به استفاده کننده

۲ - آشکار کردن داده ها به طور طبقه بندی شده

۳ - ادغام اجزای گوناگون با نیز در حالی که هر مورد از دیگری جدا است

در‌این مقاله به مشاهده چندی از وبسایت هایی که به طور Grid - Base پباده سازی گردیده اند می‌پردازیم .

در هد کدام از این تارنما ها نکته ای مخفی است و میتوان از آن ایده های خیر بدست آورد .


امروزه یوزرها می خواهند داده ها مورد نیازشان را به معمولی ترین صورت و راحت ترین آن بدست آورند . البته این نکته بدان معنا نیست که‌این تارنما ها پباده سازی جذابی ندارند<iframe src="https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d3216.208415546944!2d59.594443715489156!3d36.28299260434094!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x3f6c913ae2988767%3A0x9bb53a655a55e550!2sOn5!5e0!3m2!1sen!2sir!4v1503767608928" width="600" height="450" frameborder="0" style="border:0" allowfullscreen></iframe>

  • ۹۶/۰۶/۱۲
  • نسرین معین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی