طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تجمیل الانف


آناتومی ارگانیک بینی 


nasal - fracture - surgery1 

بینی نهاد بویایی وجزئی از سیستم تنفسی بیرونی تن است که با دقت به قرارگیری در راس صورت که رویه رابطه با عالم بیرونی است اهمیت مضاعف متعددی در زیبایی ظاهری شخص داراست . 


سعی بینی تصفیه کردن و گرم و مرطوب کردن هوایی است که تنفس می‌شود و از طرفی مسئول شم بویایی هم است . 


آناتومی ارگانیک بینی به دو نصیب تقسیم می گردد : 


نصیب بیرونی : آن گوشه ای که در ظاهر دیده میشود ومتشکل از پوست و نسج قابل انعطاف مشتمل بر عضله و بافت زیرجلدی است که بر روی اسکلت غضروفی - استخوانی آن قرار گرفته است . یک سوم بالای بینی استخوانی و دو سوم ذیل آن غضروفی است . 


از حیث ظاهری بینی به ۳ نصیب تقسیم میشود که دربرگیرنده : ۱ - مسافت فی مابین پیشانی و بینی ( بین دو دیده ) ۲ - پشت بینی ۳ - نوک بینی است که هر یک دارنده خصوصیات گوناگون از حیث ضخامت ومیزان وجود غدد چربی در پوست هستند . 


باهم هر کدام از این بخش های سه گانه را بیشتر مرور می‌کنیم : 


۱ ) یک سوم فوقانی : نصیب استخوانی بینی از طرفین به دیگر استخوان های صورت و ازبالا به استخوان پیشانی متصل می‌باشند . در زیر این استخوانها به غضروف های جانبی فوقانی می چسبد و در حقیقت با آن‌ها همپوشانی دارا‌هستند . 


در صورت زیر نصیب استخوانی با رنگ قرمز رنگ نشان داده شده‌است و فورا چسبیده به آن غضروف های جانبی فوقانی قرار دارا هستند . 


آناتومی ارگانیک بینی 


rhinoplasty _ anatomy05 rhinoplasty _ anatomy 


۲ ) یک سوم میانی : این نصیب از دو غضروف نسبتا ” پهن بنام غضروف های جانبی فوقانی ساخته شده شده‌است . این غضروفها در ابتدا با استخوانهای بینی و در پائین با غضروف های جانبی تحتانی همپوشانی دارا‌هستند . درخط اواسط این غضروفها به غضروف سپتوم بینی می چسبند . 


در صورت زیر غضروف های جانبی فوقانی با رنگ قرمز رنگ نشان داده شده‌است و فورا در زیرآنها غضروف های جانبی تحتانی قرار دارا‌هستند . 


آناتومی ارگانیک بینی 


rhinoplasty _ anatomy07 آناتومی ارگانیک بینی 


۳ ) یک سوم تحتانی : این نصیب از دو غضروف بنام غضروف های جانبی تحتانی تشکیل‌شده شده‌است . این غضروف ها را آلار –به معنای مشابه بال و پر - می نامند به دلیل آن که مشابه بالهای یک پرنده در درحال حاضر پرواز می‌باشند . این غضروف ها می‌توانند در مقدار , صورت , زاویه و شیوه قرارگیری در اشخاص گوناگون فرق داشته باشند و مسئول تغییرات متنوع در صورت نوک بینی در اشخاص می باشند . 


در صورت زیر غضروف های جانبی تحتانی با رنگ قرمز‌رنگ نشان داده شده‌است و فورا بر بالای آن ها غضروف های جانبی فوقانی قرار دارا هستند . 


آناتومی ارگانیک بینی 


rhinoplasty _ anatomy10 rhinoplasty _ anatomy09 




به دنبال بقیه بخش های حساس در آناتومی ارگانیک بینی را بطور خلاصه مرور ی کنیم : 




۱ ) سپتوم ( تیغه میانی بینی ) : دیواره ای غضروفی - استخوانی است که دو رخنه‌ بینی را از نیز جدا می نماید و از طرفی مانند مبنا در استحکام و تناسب بینی امداد می نماید . 


در صورت زیر سپتوم بینی با رنگ قرمز‌رنگ نشان داده شده‌است و فورا در طرفین آن غضروف های جانبی فوقانی قرار دارا‌هستند . 


آناتومی ارگانیک بینی 


rhinoplasty _ anatomy12 rhinoplasty _ anatomy13 

۲ ) شاخک های بینی : در هر سمت از سوراخهای بینی سه گردهاز شاخک ها وجود دارا هستند که به فضای باطن بینی پررنگ می گردند ووظایف تنفسی دارا هستند و در اکثری از موردها انحراف بینی یا این که حساسیت ها پررنگ خیس شده و بن تشدید انسداد یاری می نمایند . 


نصیب داخلی : از مخاط بینی پوشیده است که به عبارتی بافت صورتی نسبتاً شبیه باطن دهن است که در منظر به درون بینی به چشم می خورد که در بخش های زیر کارایی تنفسی و در بخش های فوقانی در سقف بینی همت بویایی داراست 


در صورت زیر نمای داخلی بینی نشان داده شده‌است که سپتوم ( nasal septum ) در سمت چپ , شاخک تحتانی ( inferior turinate ) در سمت راست و کف بینی ( nasal floor ) در زیر معین شده‌است . 


آناتومی ارگانیک بینی 


caregiver _ nasalanatomy _ sm 

  • ۹۶/۰۶/۱۲
  • نسرین معین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی