طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بیایید یک سنّت دیرینه سئو را به بحران بکشیم : عدد جادویی ۹! 

طراحی سایت در مشهد

گذاشتن عدد ۹ در پایان قیمت‌ها سئو تحت عنوان یکی روش‌های دیرینه برای فروش شناخته میشود . ولی آیا این تکنیک سئو واقعاً مفید است؟ مبتنی بر پژوهش ها سئو یک مجلۀ بازاریابی , پاسخ این سوال یک بلۀ سفت است . قیمت‌هایی که با عدد ۹ به اتمام می‌رسند چه بسا از قیمت‌های ارزان‌تر هم بیشتر فروش را ارتقا می دهند . 


طی این تحقیق , لباس‌های زنانه با دو قیمت‌‌ ۳۵ دلار و ۳۹ دلار به فروش رسیدند . آمار آخرین این تست حاکی از آن بود که میانگین فروش قیمتی که به عدد ۹ ختم می‌شد , ۲۴ % از ارزش ارزان‌تر سئو بیشتر بوده است . 


اما بایستی بدانید که قیمت‌های حراجی – با شعار “ قبلاً ۶۰$ , اکنون صرفا ۴۵$ ” – توانستند فروش بیشتری از این بها سئو ۹ نشان داشته باشند . البته هنگامی که عدد ۹ جادویی همراه با یک تخفیف ارائه مشد , گشوده نیز توانست از قیمت‌های ارزان‌تر نیز تاثیر بیشتری باشد . 


در واقع به مصرف‌کنندگان سئو این دو آیتم ارائه شد : 


قبلاً ۶۰$ , اکنون صرفا ۴۵$! 

تا قبل از این ۶۰$ , اکنون صرفا ۴۹$! 


سود , همان گونه که گفتیم , این بود : آن قیمتی که به عدد ۹ ختم می شد , با وجود آنکه گران‌تر از بها حریف خویش بود , بیشتر فروخت . سئو پس ظاهراً استفاده از عدد ۹ در نرخ‌گذاری , اگر‌چه تکنیکی کهن است , ولی هنوز نیز تاثیر خویش را دارااست . 

کدام یک برای ما اهمیت بیشتری داراست : پول یا این که زمان؟ 


میلر لایت یک کمپانی عرضه کننده نوشیدنی است که نسبت به رقبای خویش قیمت‌های پایین‌تری داراست . البته با وجود داشتن یک قیمت خوب , شعار آن‌ها این است : “ وقت میلر رسیده ” . این شعار سبب ساخت سوالی برای ما میگردد : آیا خوبتر نیست که‌این این مجموعه به جای زمان , بروی بها های پایین‌تر خویش تاکید کند؟ جنیفر آکر , یکی پژوهشگران دانش گاه استنفرد , توضیح جالبی در این باره ارائه داده است . طبق صبحت‌های به چاپ رسیدۀ او , هنگامی که از یک مشتری بخواهید لحاظ خویش را دربارۀ محصولی بدهد , وی بیشتر تجربۀ خویش با آن محصول را به خاطر خواهد آورد و این‌که با خرید آن محصول چقدر در پول خویش صرفه‌جویی کرده برایش آنقدری اهمیّت ندارد . 

حتما بخوانید : پارادوکس گزینش : گزینه‌های کمتر یعنی مشتری و فروش بیشتر! 


آکر اینطور توضیح داده است : “ از آنجایی که تجربۀ شخص از یک محصول اکثر زمان ها سبب بوجود داخل شدن احساسات فردی سئو نسبت به آن محصول می شود , اشاره به زمان معمولاً یک رویه خوب تر را نسبت به محصول تولید میکند – و نتیجۀ این راه خوبتر نیز فروش بیشتر خواهد بود . ” وی همینطور به‌این نکته اشاره نمود که خریدهای ما مشتمل بر دو دستۀ “ تجربی ” و “ دنیوی ” میشوند . پس هنگام فروش بلیط یک کنسرت ( از آنجایی که کنسرت یک تجربه را ارائه میدهد ) خوب تر است روی “ زمان گذرانده ” تاکید شود , در حالی که برای فروش شلوار جین بایستی بر روی با کلاس بودن آن و قیمتش تاکید کرد . 

آیا مقایسه کردن قیمت‌های خویش با دیگر افراد اثر گذار است؟ 


زمانی که فارغ از یک راهکار صحیح بروی نرخ‌گذاری ارزان خویش نسبت به رقبا تاکید فرمائید , فیض بدون شک فروش سئو کمتر خواهد بود . بر طبق یک تحقیق در دانش گاه استنفرد , در صورتیکه که برهان قانع‌کننده‌ای برای مقایسه کردن نرخ‌گذاری ها به مشتری ارائه نشود , اینکار میتواند تاثیر فراوان بدی بروی فروش داشته باشد . به گویش معمولی , در صورتیکه مستقیماً از مشتری سئو بخواهید که قیمت‌های شمارا با یک حریف مقایسه نماید , وی اعتماد خویش را نسبت به شما از دست می دهد . قیم تحقیق مذکور در صحبت‌های خویش بدین نکته اشاره نموده است که “ زمانی از مشتریان می‌خواستیم که قیمت‌های مارا با سایرافراد مقایسه نمایند , این هراس در آن‌ها ساخت میشد که ما داریم به طوری آن ها را گول می زنیم . ” 


اکنون ممکن است پیش خویش بپرسید که پس چه وقت مقایسه ارزش مفید است؟ ممکن است بد نباشد به یک نمونۀ عالی از مقایسۀ بها برگشت کنیم . اشورانس یک کمپانی بیمه است که یک مثال خوب از بکارگیری صحیح مقایسۀ قیمت‌ها را در اولِ کار خویش به نمایش گذاشت . این مجموعه در تبلیغات خویش ابتدا توضیح می‌داد که چرا بیمه‌های ارزان مدام انتخاب‌های خیر نیستند . آن‌گاه معلوم میکرد که خودش چطور هزینه‌ها را به روش صحیح کاهش میدهد – که با از بین بردن هزینه های طولانی تر به وسیله فناوری آنلاین بود . شعار این موسسه نیز جذاب است : “ آنلاین به جهان آمدیم تا در پول صرفه‌جویی کنیم ” ) . این یعنی تمرکز شما می بایست بر روی این باشد که چرا قیمت‌هایتان ارزان‌تر است و تنها یک مقایسۀ سادۀ بها را انجام تدهید . 

قصه پیرامون یک محصول دوچندان تاثیرگذار است! 


آیا هنگامی می رسد که یک بطری آب معدنی را گران‌تر از ارزش حقیقی خریداری کنیم؟

  • ۹۶/۰۵/۰۴
  • نسرین معین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی