طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

مهار حریق در پاساژ بعداز پنج ساعت/ خیر زخمی در آتش‌سوزی

<a href="https://www.akhbarmohandesi.ir/category/test-engineering-council/test-engineering-council-news/">آزمون نظام مهندسی</a> 

مدیر رابطه ها همگانی اداره حریق آدرس و سرویس ها ایمنی شهرداری اهواز از مهار حریق در پاساژ رضوان پس از پنج ساعت عملیات خبر اعطا کرد . مهار حریق در پاساژ پس از پنج ساعت 



مهار حریق در پاساژ پس از پنج ساعت 



مهار حریق در پاساژ پس از پنج ساعت 

«مقصود حق‌شناس» ابلاغ داشت : در ساعت ۱۷ : ۲۰ حریق سوزی گسترده پاساژ رضوان که نزدیک ۵ ساعت ارتفاع کشیده بود , خاموش شده و حالا تماما آتش مهار و خاموش شده‌است . 


حق شناس اظهار کرد : ۸ نفر از نیروهای آتش‌نشان در عملیات خاموش کردن حریق آسیب دیده شدند اما خوشبختانه بهر شکلی که بود حریق مهار شد . 

خیر زخمی در آتش‌سوزی پاساژ رضوان اهواز 

مدیر راس اورژانس و فوریتهای پزشکی استان خوزستان از آسیب دیده شدن خیر نفر در رخداد آتش‌سوزی پاساژ رضوان اهواز خبر اعطا کرد . 

پزشک معالج «شهریار میرخشتی» اعلام‌کرد : در رخداد آتش‌سوزی که ظهر روز جاری در پاساژ رضوان بنا شده در عرصه شهدای اهواز اتفاق افتاد , خیر نفر آسیب دیده شدند . 

میرخشتی ادامه بخشید : با اعلام این اتفاق , ۵ دستگاه آمبولانس بهمراه شانزده تکنسین فوریتهای پزشکی برای یاری بمصدومان اعزام شدند . 

او افزود : ۸ نفر از کارکنان حریق آدرس در گیر سوختگی و خفگی و صدمه دیدن شدند و ۱ نفر از مغازه‌داران یا این که اشخاص حاضر در محل نیز آسیب دیده شد که‌این مصدومین به درمان‌گاه امام خمینی ( ره ) منتقل شدند . 

ضرورت دقت به ایمنی ساختمانها و سازه‌های کهن در اهواز 

مدیرکل رئیس چالش استان خوزستان با اشاره به آتش‌سوزی پاساژ رضوان اهواز تیتر کرد : شهرداری و نیز چنین اداره نظام مهندسی ساختمان بایستی همت بیش تری در دعوا ایمنی ساختمانها بویژه سازه‌های دیرین داشته باشند تا شاهد پیدایش رویدادها به این شکل نباشیم . 

کیامرث حاجی‌زاده ادامه بخشید : با تلاش و پی گیری تمام دستگاهها بویژه آتش‌نشانان , آتش سنگین وزن پاساژ رضوان اهواز مهار شد و هم اکنون در حالا تطهیر محل اتفاق هستیم . 

حاجی زاده با اشاره به این‌که چهل و چهار باب فروشگاه در پاساژ رضوان اهواز موجود است , افزود : پاساژ رضوان از ساختمانهای سابق اهواز است و ممکن است تمام ساختمانهای فرسوده که حالت شبیه آن را دارا‌هستند هم مبتلا حریق سوزی شوند . 

او تصریح کرد : در جریان عملیات اطفای آتش , هشت نفر از نیروهای آتش‌نشان مجروح گردیدند و نیز چنین ۱ نفر از مردمان هم در گیر صدمه دیدن سطحی شد . 

او با اعلام این که عوارض آتش در پاساژ رضوان هنوز مشخص و معلوم نیست , در زمینه ی ضرر وارداتی به پاساژ رضوان اهواز ذکر کرد : نائب رئیس اقتصادی استاندار خوزستان برای پی گیری ضرروزیان وارداتی به مغازه داران پاساژ رضوان همینطور دعوا بیمه مغازه‌داران در محل اتفاق حاضر شده‌است . قطعاً در‌حالتی که شماری از کاسب ها پاساژ رضوان اهواز فارغ از بیمه باشند , مسأله پرداخت وام ها کم منفعت به آنان می بایست پی گیری شود . اما فعلاً راجع‌به ضرر و زیان وارده نمی توان اظهارنظر کرد . 

وی یادآور شد : پس از واقعه پلاسکو , با دستگاه اجرایی مانند منش و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان جلساتی برگزار شوید تا نسبت به شناسایی ساختمانهای فرسوده نیازمند ایمن‌سازی و استحکام‌سازی مبادرت گردد , این فعالیت در حالا انجام است و بایستی تسریع شود . 

او با ابراز امیدواری نسبت بعدم تکرار حادثه ها شبیه آتش‌سوزی پاساژ رضوان اعلام کرد : شهرداری همینطور اداره نظام مهندسی ساختمان خوزستان بایستی همت بیش تری در دعوا ایمنی ساختمانها بویژه سازه‌های دیرین داشته باشند تا شاهد پیدایش حادثه ها این چنینی نباشیم . 

آتش‌سوزی پاساژ رضوان در حالا مهار شدن 

حاجی زاده ابلاغ دداشت : بعلت مواد جانور در پاساژ رضوان , آتش‌سوزی تا به امروز ادامه داشت اما فعالیت اطفا آتش تقریباً به پایان رسیده و حریق نسبتاً در هم اکنون مهار است . 

مدیریت کل میریت چالش خوزستان مطرح کرد : حدود ساعت ۱۳ پاساژ رضوان اهواز بعلل نامعلوم در گیر آتش‌سوزی شد , درین پاساژ چهل و چهار باب فروشگاه عمدتاً خرازی , موجود است . 

ایشان افزودند : بعلت مواد جان دار درین پاساژ , آتش‌سوزی تا به امروز ادامه داشت البته فعالیت خاموش کردن حریق تقریباً به پایان رسیده و حریق در هم اکنون مهار شدن است . 

او با اعلام این‌که این اتفاق تا به امروز یک مجروح از در میان مردمان معمولی داشته است , تاکید کرد : تمام دستگاهها علاوه بر آتش‌نشانی اعم از آبفا رئیس معضل استان , مأموران انتظامی , اورژانس , هلال‌احمر و … درگیر فعالیت می‌باشند . 

نیمی از پاساژ رضوان در حالا سوختن است 

شهر‌دار ناحیه یک اهواز اظهار داشت : اکنون طبق آن چه مشهود است , نیمی از پاساژ رضوان در حالا آتش است و هنوز کانون آتش نامشخص است . 

«بابک محمدی» ذکر کرد : حدود ساعت ۱۳ : ۳۰ از وقوع آتش‌سوزی سنگین وزن در پاساژ رضوان آگاه شدیم و از به عبارتی آغاز دستور نیروهای شهرداری در محل واقعه حضور داشتند و با نیز کاری مردمان نسبت بتخلیه انبارهای همجوار این پاساژ که قابلیت و امکان سرایت حریق به آن‌ها وجود داشت , مبادرت نمودند . 

محمدی ادامه اعطا کرد : هم‌اکنون طبق آن چه مشهود است , نیمی از پاساژ رضوان در هم اکنون سوختن است و هنوز کانون آتش نامشخص است . 

او افزود : با دقت به گستردگی حریق سوزی از بخش ها نفت‌خیز درخواست امداد کردیم و خودروهای کمپانی نفت جهت امداد به خاموش کردن حریق بمحل اتفاق اعزام شد . 

او همینطور بیانات برخی کاسب ها پاساژ رضوان و مردمان بر پایه ی این‌که او‌لین خودرو آتش‌نشانی که در محل واقعه حاضر شد فاقد آب بود را بشدت کتمان کرد و ابلاغ داشت : اصلاً چنین وضعیتی نبوده است . 

شهروندان از پاساژ رضوان مسافت بگیرند 

فرمانده انتظامی اهواز از شهروندان خواست از نزدیک شدن بمحل آتش‌سوزی در پاساژ رضوان پرهیز کنند . 

سرهنگ «صفری» با اعلام ازدحام بالای مردمان در محل رخداد و تولید خلل برای نیروهای آتش‌نشانی و نماید شدن فرایند خاموش کرن حریق تیتر کرد : با دقت به این که هنوز آتش‌سوزی در پاساژ رضوان مهار نشده است از مردمان می خواهیم که از محل اتفاق مسافت بگیرند و به نیروهای آتش‌نشانی , امدادی و نیروی انتظامی اذن دهند فعالیت خویش را انجام دهند . 

صفری تیتر کرد : با اعتنا بمواد جانور در باطن پاساژ , قابلیت وقوع اتفاق برای آتش‌نشانان موجود است . 

اکسیژن رسانی بمصدومین پاساژ رضوان/ گشوده شدن روش برای خودروهای امدادی 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اهواز از کمک‌ رسانی هلال‌احمر برای اطفای آتش پاساژ رضوان اهواز خبر بخشید . 

«فتح‌الله هاشم‌نژاد» دقایقی پیشین با حضور در محل واقعه در عده خبرنگاران مطرح کرد : ظهر روز جاری که وقوع آتش عظیم در پاساژ رضوان بهلال‌احمر گزارش شوید , این جمعیت مبادرت به اعزام ۳ دستگاه آمبولانس و ۲ خودروی کمک و نجات و بیست نیروی ‌هلال‌احمر بمحل اتفاق کرد . 

هاشم زاده ذکر کرد : تا به امروز بخشهایی از نرده‌های آهنی خیابان آزادگان ( بیست وچهار متری ) بمنظور رفت و آمد خوبتر تانکرها و خودروهای یاری و نجات آتش‌نشانی بوسیله هلال‌احمر بریده شده‌است . 

او گفت : حدود ۷ نفر از مردمان که در جریان آتش‌سوزی عظیم پاساژ رضوان واقعه دیدند , نیاز به اکسیژن‌تراپی داشتند که‌این عملیات بوسیله هلال‌احمرانجام شوید . 

مدیریت دلیل جمعیت هلال احمر اهواز ابراز کرد : همینطور درب یکی‌از مغازه‌ها برای رفت و آمد آتش‌نشانان جهت خاموش کردن حریق به وسیله هلال احمر گشوده شد . 

قابلیت و امکان دسترسی بداخل پاساژ وجود ندارد/ انتقال پنج آتش‌نشان به مریض‌خانه 

حریق بزرگ در پاساژ رضوان اهواز با گذشت بیشتراز ۲ ساعت از آغاز حریق سوزی , هنوز خاموش نشده است . 

«مقصود حق‌شناس» اظهار کرد : ساعت ۱۳ : ۳۸ وقوع آتش بزرگ در پاساژ رضوان اهواز بنا شده در خیابان بیست و چهار متری نزدیک فلکه شهدا به سامانه صدوبیست و پنج و سرویس ها ایمنی شهرداری اهواز گزارش شوید و فورا از تعدادی پایانه نیروهای آتش‌نشانی بهمراه چندین دستگاه خودروی اطفای آتش بمحل اتفاق اعزام شدند . 

حق شناس ابلاغ داشت : متأسفانه هنوز آتش‌نشانان چیره به خاموش کردن حریق نشده‌اند , زیرا کانون آتش هنوز نامشخص است همینطور ورود نیروهای آتش‌نشانی بداخل پاساژ ممکن نیست . 

او افزود : آتش‌نشانان از یک سری جناح از خیابانها و پشت‌بام پاساژ رضوان بحریق حمله‌ور شدند و تا به امروز ۵ آتش‌نشان بعلت صدمه دیدن شدید و سوختگی و خفگی به وسیله اورژانس به مریضخانه منتقل شده‌اند همینطور نیروهای بخش اعظمی در گیر تنگی‌نفس و سوختگی می‌باشند و نیز چنان در محل اتفاق بومی می باشند . 

او تاکید کرد : هم‌اکنون بیشتراز هفتاد نیروی آتش‌نشان و بیش تر از بیست دستگاه خودروی اطفای آتش در محل رخداد حاضر میباشند . 

مدیریت ارتباط ها همگانی اداره حریق آدرس وخدمات ایمنی اهواز ذکر کرد : بعلت مدل مواد جان دار در پاساژ رضوان که عمدتاً رایحه و ادکلن و مشتقات نفتی مشتمل بر استون و لاک و تینر و مواد سریع‌الاشتعال میباشند , فعالیت خاموش کردن حریق برای ما خیلی مشقت بار شده‌است و قابلیت دسترسی بداخل پاساژ نیست . 

او ذکر کرد : تا ساعتی قبلی صدای انفجارهای خفیف و زیادی از باطن پاساژ به گوش می سید که احتمالاً ناشی از انفجار اسپریها و شیشه‌های رایحه و ادکلن بوده است . 

حال دود سیاه غلیظی از بالای ساختمان پاساژ رضوان اهواز در حالا منتشر شدن است و علاوه‌بر نیروها و خودروهای آتش‌نشانی , خودروهای کمک و نجات و آمبولانس هلال‌احمر , اورژانس و تانکرهای آبفا در محل رخداد حاضر میباشند . 

فرمانده انتظامی اهواز , مدیرکل رئیس معضل خوزستان و شهر دار ناحیه یک و مدیرعامل آتش‌نشانی اهواز نیز در محل اتفاق حضور دارا هستند که ولی رئیس استدلال آتش‌نشانی اهواز در جریان این عملیات مبتلا صدمه دیدن خفیف شده‌است . 

تجمع و ازدحام مردمان در خیابان بیست و چهار متری نزدیک پاساژ رضوان اهواز خیلی دوچندان است و مأمورین انتظامی در عملکرد برای به دور کردن مردمان از محل رخداد میباشند . 

ادامه حریق سوزی در پاساژ رضوان اهواز/ مجروح شدن ۴ آتش‌نشان 

آتش‌سوزی عظیمی در پاساژ رضوان که راس حساس فروش اثاثیه دوزندگی و خرازی اهواز است , اتفاق افتاد . <iframe src="https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d3126.6807791454203!2d47.67706561553423!3d38.402629383560175!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x401842da23955c23%3A0x3944b889f2b45f1c!2z2b7Yp9uM2q_Yp9mHINiu2KjYsduMINiq2K3ZhNuM2YTbjCDZhti42KfZhSDZhdmH2YbYr9iz24w!5e0!3m2!1sen!2sir!4v1503767332908" width="600" height="450" frameborder="0" style="border:0" allowfullscreen></iframe>

  • ۹۶/۰۷/۰۴
  • نسرین معین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی